We gaan het doen!

7 augustus 2022 - Wouwse Plantage, Nederland

PhotoCollage_20200728_091317186

"Ik hoorde laatst van iemand die in België was gaan wonen, zodat zijn kinderen thuisonderwijs konden krijgen en toen zijn ze rond de wereld gaan varen. Dat lijkt me zo gaaf!"
"Yves, dat zou je hiervoor nooit gezegd hebben." Ik rijd met Yves terug vanuit Dordrecht. We waren een middagje samen als nooit tevoren, samen winkelen, samen zijn. Na die opmerkingen komen de gesprekken vaker op dit onderwerp neer. Als we op de camping zijn met de kinderen en ik besef dat je eigenlijk niks nodig hebt. Of weinig toch in ieder geval, want als ik naar de Appie rijd en daar voor een paar boodschappen en mega bedrag aftik, besef ik dat dat nu op dit moment ook nodig is. We praten er over het huis te verkopen. Iemand benoemd dat we dat niet moeten doen, omdat dit huis ons thuis is. Maar al snel komen we samen tot de conclusie dat dit ons thuis niet is. Je thuis is waar je samen bent met de mensen waarvan je het meeste houdt. En dat kan op iedere plek in de wereld zijn.
Hoe meer we er over nadenken, hoe we dit kunnen vormgeven, hoe meer we weten: we gaan dit doen! We gaan met de kinderen een jaar door Europa reizen, met een camper. Leven, echt leven!